fredag den 14. september 2012

Fra lort til guld!

KOMPOST, selvfølgelig...

Den lækreste, velduftende kompost lavet på haveaffald, frugt og grønt fra køkkenet og tilsat lidt hestemøg... mmmm! Lige til roserne.


Denne lille fætter fik jeg med i en god håndfuld kompost. Den var helt camoufleret i den sorte muld.

Hende selv - iført blomsterhat til By Night i fredags.

Bisonflok på Fyn - jo, vi har skam været ude og opleve ;-)

Smukke violfrøstjerner



Og så lige lidt sommerfugle snapshots. Mor her har fået ny mobil med kamera, det tager virkelig skarpe billeder. Nu skal jeg bare lære at finde ud af alt det andet, den kan, sådan en smart-´fon....

5 kommentarer:

  1. Herligt kompostguld, der skal du nok blive belønnet af roser m.m. :o) Mon så ikke tudsefætteren finder tilbage når der er kommet lidt ro over bunken.
    Imponerende billeder din nye "fone" kan klare og hende selv ser rigtig blomstersød ud ;o)
    Ha' en herlig dag trods regn og rusk...

    SvarSlet
  2. Ja det guld er ikke til at undvære og hvor er det dejligt at du har det hele selv, og der er ikke noget roserne ved bedre det har du helt ret i. De kommer sådan til at strutte af glæde til næste år :)

    Hvor er du altså skøn med den blomsterhat, skønt tiltag og rigtig god reklame for dig :)

    SvarSlet
  3. Flotte sommerfugle.....min sommerfuglebusk er gået ud, og jeg har INGEN sommefugle, de kan åbenbart ikke li noget af det andet i min have øvvvvvvvvvvvvvvvv

    SvarSlet
  4. Tak for kigget på dine skønne billeder.
    God ide med den blomsterhat :-))

    Åh hvor jeg savner mine kompostbunker i den gamle have...... Her har jeg ikke fået rigtig gang i komposteringen endnu, men det kommer. Det er ikke til at undværre den gode jord når der skal plantes og til jordforbedring i al almindelighed.

    SvarSlet
  5. Ja, man må da sige, at din nye mobiltelefon tager skarpe billeder! Utroligt, at det kan lade sig gøre.

    Hvor er du fin med den blomsterkrans - rigtigt godt billede af dig :-)

    Og - der findes næsten ikke noget mere lækkert end sort kompost, og din ser specielt lækker ud :-)

    God weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet