mandag den 9. september 2013

Mere blomsternørderi fra spændende kursus


Endnu et 3-dages modul vel overstået, denne gang med Per Benjamin fra Sverige som underviser. Per er tidligere verdensmester, og har alene og sammen med andre udgivet et hav af bøger om blomsterkunst.


Vi fik til opgave at lave buket og dekoration med nye teknikker, og vores udgangspunkt var farvelære på en anderledes måde.
 



Det er altid fedt at få rusket lidt op i holdninger og vaner!
( denne buket er min )
En af udfordringerne var at bruge masser af pynt....
 

Dekoration på ny måde
( også min )


Lækker.....  bemærk skålformen, blomsterne er højest i siderne og går nedad mod midten. Fed form.
 



På sidstedagen havde vi tid til at lege med trådflet - jeg flettede denne vaseform og pyntede med blomster. I bunden ligger en god portion æbler og en orkide´ til at lede øjet videre ned i vasen. En tredimensionel oplevelse! Fletværket er også transparent så orkidéen og æblerne synes igennem.
 
 


3 kommentarer:

  1. Hvor er det fint at du tager dig tid til at få mere inspiration til din butik,til glæde for (os) kunder. Men mon ikke det er ekstraundervisning man gerne deltager i - sikke et farveorgie

    SvarSlet
  2. Hej Tulle.Dejligt med lidt ny inspiration.Rigtig flotte buketter du viser.Har lige været til fødselsdag i det Jyske hos min søster Gitte.Og hun fik en af de smukke buketter der var lavet i trådflet......du kan se den i mit indlæg.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  3. Det ser spændende ud med de kurser du deltager i :-)
    Det er i øvrigt en flot butik du har :-) Jeg var inde og se din butik for små to uger siden, hvor vi kom gennem Toftlund, men du var desværre ikke derinde på det tidspunkt.

    SvarSlet