mandag den 31. marts 2014

Magiske Møn - pileflet og skøn natur

Netop hjemvendt fra en skøn weekend på Møn - kursus i Pileflet ved Klaus Titze.

  Jeg har aldrig prøvet pileflet før, så det var en øjen-åbner - Pileflet er mere end kedelige kurve! ( ja - det er meningen, den skal være skæv ;-)
 

Med en hulsten og drivtømmer fundet ved Møns Klint blev kurven her ekstra speciel, et godt minde fra en dejlig tur.
 

 Jeg har en svaghed for bøgeskov - uanset årstid.
 


  Vi gik en tur ved klinten ved aftentide - det smukkeste lys i himmel og hav.
 
 Og det går nedad..... og senere op igen. Nogle vil påstå, det er sundt med alle de trapper...
 
  Man skal ikke spøge med klinten. Vi følte os uendeligt små dernede for foden af de hvide klipper. Vandet stod højt, og mørket nærmede sig - og klinten har før krævet sine ofre.
 
  Men smukt var det.
 
 Bakkegården gæstgiveri og kursuscenter ligger så idyllisk med luft og lys til alle sider - et paradis for den kreative. Her afholdes også malerkurser, og hvert værelse er indrettet af en kunstner, bl.a. Birthe Jarlbæk - hende med blomstermalerierne.

 
Anemoner, både hvide og blå, blandede sig med primula og martsviol. Himlen på jord! Jeg forstår Kaj Munk når han skriver:
 
 
" Så bøjer jeg mig da mod jord
og stryger blidt
dit silkeflor
en flig af himlens trone
du lille anemone
hvor er din skaber stor "
 
 


6 kommentarer:

  1. Super smukke billeder ... tak for kigget, det må ha´været endnu smukkere i virkligheden.

    SvarSlet
  2. Der ser dejligt ud dernede - jeg kan li' dine kurve, meget specielle og smukke ..... men er pilefletning ikke meget hårdt for hænderne?

    SvarSlet
  3. Flotte kurve! pileflet er uden tvivl en spændende ting man kan blive grebet af,det er også nogle fine fotos du har her,Møn er et skønt sted ,har arbejdet der i 6 år så jeg kender de fleste steder:)
    Ha en fin dag

    SvarSlet
  4. Skøn kurv du har flettet :-)
    Der er flot ved Møns klint, men trapperne kræver sin mand/kvinde, for der er frygtelig mange trin ned og "dobbelt så mange op" ;-) Jeg tog nu gerne turen igen, for der er flot derovre :-)

    SvarSlet
  5. Skønne Møn. Skønne anemoner. Skønne primula. Skønne martsviol. Skønne kurve. Skønne billeder. SKØNNE TULLE:o)

    Knus

    SvarSlet
  6. confirm the gear over for damage, and order when it works.
    Whitehill, Karen Jacobs, Iwaski and Michael Khandros.
    Just just take as numerous photos as you can, tweaking as you go and you will quickly have a gorgeous however daily life masterpiece.



    my blog ... best photography courses online

    SvarSlet